Kadra projektu
Małgorzata Nowicka
Absolwentka Uniwersytetu Bostońskiego i Uniwersytetu Adama Mickiewicza. Specjalista ds. komunikacji społecznej, pedagog z wieloletnim doświadczeniem. Trenerka i nauczycielka psychologii, przedsiębiorczości i kultury w placówkach edukacyjnych, a także trener i coach z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu, motywowaniu i wdrażaniu innowacji społecznych. Przeprowadziła ponad 3600 godzin udokumentowanych szkoleń, w tym ponad 1100 godzin szkoleń dla kadry pedagogicznej. Ma na koncie wiele publikacji z zakresu edukacji i wychowania, a w szczególności pracy profilaktyczno-wychowawczej z uczniem, rozwoju społeczności lokalnych oraz rozwijania kompetencji kluczowych w różnych grupach wiekowych. Założycielka Instytutu Edukacji Pozytywnej
Aleksandra Wzorek
Prawniczka, doświadczona trenerka i superwizorka, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz programu “Liderzy Edukacji” Uniwersytetu Harvarda. Twórczyni warsztatów rozwoju kompetencji emocjonalnych: Laboratorium talentów, Empatia w edukacji, Moja własna ścieżka, Tworzyła programy nauczania przedsiębiorczości: Startup Days for Youth, Startup Days for Kids. W tym i zeszłym roku przeprowadziła ponad 80 godzin grupowych spotkań superwizyjnych z nauczycielami oraz kolejne 200 godzin sesji indywidualnych, wspierając reailzację programów profilaktyczno-wychowawczych w szkołach. Współzałożycielka Instytutu Edukacji Pozytywnej
Michał Kulisiewicz
Promotor polskiej kultury. Ukończył historię na Uniwersytecie Warszawskim. Stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Absolwent Podyplomowych Studiów na kierunku Menadżer Kultury w Szkole Głównej Handlowej. Blisko 8 lat pracował w warszawskim Teatrze Muzycznym Roma, w którym m.in. promował największe światowe tytuły musicalowe takie jak Les Miserables, Deszczowa Piosenka czy Aladyn Jr. Od prawie 4 lat związany z Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, w którym odpowiedzialny jest m.in. za kampanie wizerunkowe muzeum, promocje wystaw czasowych i kampanie informacyjno-reklamową akcji edukacyjno-społecznej „Żonkile” upamiętniającą rocznice powstania w getcie warszawskim, w której odpowiedzialny jest m.in. za zaproszenie i współpracę z jej Ambasadorami. Członek grupy ADESTE zrzeszającej pracowników warszawskich instytucji kultury działających na rzecz rozwoju publiczności. Uwielbia podróżować i gotować dla swoich przyjaciół. Aktywny uczestnik kultury. Nie lubi się nudzić. Stara zarażać innych swoim optymizmem.
Karol Kwiatkowski
Absolwent filologii dla mediów na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego. Przez siedem lat związany ze Stowarzyszeniem Nowe Horyzonty, organizatorem Międzynarodowego Festiwalu Filmowego Nowe Horyzonty we Wrocławiu, w którym odpowiadał za promocję realizowanego w całej Polsce programu edukacji filmowej dla szkół oraz organizację i promocję warsztatów filmowych dla uczniów i nauczycieli. Od trzech lat pracuje w Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN, gdzie w latach 2014-2017 odpowiadał za komunikację wieloletniego programu edukacyjnego Żydowskie Dziedzictwo Kulturowe. Aktualnie kierownik sekcji promocji muzeum. Prywatnie bloger kulinarny, rowerzysta i domowy ogrodnik zafascynowany kulturą islandzką.
dr Grzegorz D. Stunża
Doktor, adiunkt w Pracowni Edukacji Medialnej w Zakładzie Filozofii Wychowania i Studiów Kulturowych Instytutu Pedagogiki UG. Pedagog w zakresie mediów i badacz kultury cyfrowej. Prowadzi blog www.edukatormedialny.pl. Członek zespołu projektów „Dzieci sieci – kompetencje komunikacyjne najmłodszych” i „Cyfrowa przyszłość”. Współpracuje z Instytutem Kultury Miejskiej w Gdańsku i Narodowym Instytutem Audiowizualnym
Zuzanna Sentkowska
Mgr Społecznej Psychologii Klinicznej, ukończonej w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej. Doświadczenie zawodowe zdobywała, pracując z młodzieżą w Ośrodku Terapeutycznym Monar- Marianówek, prowadząc liczne projekty edukacyjne dla osób młodych w Akademickich Inkubatorach Przedsiębiorczości, przeprowadzając programy profilaktyczne w szkołach podstawowych i gimnazjalnych we współpracy z Polską Akademią Oświaty.
Urszula Jasieńska
Absolwentka Centrum Kształcenia Nauczycieli Języka Angielskiego i filologii polskiej na Uniwersytecie Warszawskim. Ma wieloletnie doświadczenie jako nauczyciel języka angielskiego dzieci i dorosłych. Od 2009 roku pracuje jako nauczyciel wychowawca w Kanadyjskiej Szkole Podstawowej w Warszawie – jednej z sześciu szkół w Polsce realizującej program PYP (Primary Years Programme) i akredytowanej przez International Baccalaureate Organization. Jest wielką orędowniczką uczenia się przez poszukiwanie (inquiry-based learning), uczenia się opartego na konceptach (concept-based learning) oraz metody projektowej, a także wykorzystywania technik obrazowania myślenia i literatury dla dzieci na wszystkich etapach edukacji.
Joanna Stasińska
Absolwentka studiów magisterskich z zakresu filologii polskiej o specjalności nauczycielskiej, ukończyła również dodatkowo historię, wiedzę o społeczeństwie oraz europeistykę. Pracę z dziećmi i młodzieżą rozpoczęła już kończąc liceum, wspomagała wówczas młodych ludzi z rodzin dysfunkcyjnych i zagrożonych wykluczeniem. W okresie studiów aktywnie pracowała w zakresie szeroko pojętej pomocy na rzecz dzieci i młodzieży z rodzin zagrożonych problemem alkoholowym. Od momentu ukończenia studiów pracuje jako nauczyciel i wychowawca w ponadgimnazjalnej szkole publicznej. Stale się dokształca, aby móc nadążyć za dzisiejszym światem i pomagać młodym ludziom z godnością wkraczać w dorosłość. Prowadzi szkolenia dla dzieci, młodzieży i ich rodziców oraz nauczycieli.
Piotr Tytoń
Trener umiejętności Psychospołecznych. Coach. Ekspert ds. bezpieczeństwa. Absolwent Wyższej Szkoły Menedżerskiej studiów podyplomowych specjalizacji Trener Rozwoju Osobistego. Na Uniwersytecie SWPS w Warszawie ukończył specjalistyczny kurs Coacha. Systematycznie uczestniczy w szkoleniach, warsztatach z zakresu rozwoju osobistego. Posiada 20 lat doświadczenia zawodowego w zakresie bezpieczeństwa lokalnego oraz osobistego. W pracy z młodzieżą specjalizuje się w profilaktyce uzależnień i przeciwdziałaniu przemocy. Prowadzi warsztaty dla kadry pedagogicznej i rodziców z zakresu komunikacji, motywacji oraz radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych. Prywatnie propagator zdrowego trybu życia. Trener i wychowawca młodzieży, prowadzi zajęcia z Karate oraz Krav Maga.
Martyna Chodkowska
Nauczyciel w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym. Terapeuta pedagogiczny. Zajmuje się resocjalizacją i wsparciem psychologicznymi. Uwielbia pracę z ludźmi, a praca to jej pasja.Tworzy kreatywne rozwiązania pedagogiczne i własne programy edukacyjne i profilaktyczno- wychowawcze.
Aneta Wysocka
Absolwentka Akademii Pedagogicznej im. Jana Długosza w Częstochowie oraz Akademii Pedagogicznej im. KEN w Krakowie. Ukończyła filologię polską o specjalności nauczycielskiej oraz w zakresie edukacji medialnej , wiedzę o społeczeństwie i diagnozę psychologiczno – pedagogiczną. Od 2006 roku czynny nauczyciel i wychowawca. W codziennej pracy angażuje swoich wychowanków w działalność charytatywną, projekty edukacyjne oraz działania na rzecz edukacji globalnej. Uwielbia górskie wędrówki, czytanie książek i spotkania z ludźmi.
Małgorzata Bazan
Ukończyła filologię polską na Uniwersytecie Śląskim, Podyplomowe Studia Wiedzy o Kulturze w Polskiej Akademii Nauk, Podyplomowe Studia dla nauczycieli "Start!" w Warszawskiej Szkole Filmowej, Niestacjonarne Studia Doktoranckie w Polskiej Akademii Nauk. Nauczycielka języka polskiego, wiedzy o kulturze, edukacji filmowej i edukacji medialnej w warszawskim liceum im. Klementyny Hoffmanowej. Od 2012 roku współpracuje z Fundacją Nowoczesna Polska, przygotowując materiały dydaktyczne, pełniąc funkcję metodyczki w ogólnopolskim projekcie Cybernauci i pozostając w Kapitule Olimpiady Cyfrowej.
Kinga Kucała
Nauczyciel języka polskiego, języka angielskiego, nauczyciel przedszkolny oraz nauczyciel nauczania zintegrowanego, pedagog szkolny oraz oligofrenopedagog, specjalista logopedii. Uczestniczka szkoleń specjalistycznych m.in. na Uniwersytecie Yale (USA), Uniwersytecie Harvarda (USA), Geneva Center for Autism – Toronto (Canada). W swojej pracy stosuje uznane naukowo metody. Doskonali warsztat pracy szkoląc się na najlepszych uniwersytetach na świecie. Posiada doświadczenie w pracy z każdą grupą wiekową, z dziećmi, młodzieżą oraz dorosłymi (w pracy indywidualnej, w grupie, w integracji) w normie intelektualnej oraz z zaburzeniami m. in. ze spektrum autyzmu, schizofrenią, niepełnosprawnością sprzężoną, niepełnosprawnością intelektualną, Zespołem Downa, rzadkimi zaburzeniami genetycznymi, ADHD i innymi. Specjalizuje się w diagnozie, terapii mowy i języka oraz umiejętności społecznych. Jest autorką innowacyjnych publikacji naukowych m. in. w zakresie języka i komunikacji oraz z obszaru glottodydaktyki. Autorka Poradnika i Programu edukacji seksualnej „Bliżej mnie – myśl pozytywnie o mnie” Ministerstwa Edukacji Narodowej w ramach projektu Instytutu Edukacji Pozytywnej „Myślę pozytywnie”. Prowadzi szkolenia dla studentów i nauczycieli.
Dominika Gajewska
Absolwentka Uniwersytetu Wrocławskiego Wydziału Nauk Społecznych w zakresie Stosunków Międzynarodowych. Od 2016 r. akredytowany coach International Coach Federation (stopień ACC). Zajmuje się life coachingiem oraz coachingiem rodzicielskim. Wspiera rodziny w przezwyciężaniu trudności wychowawczych, pracuje w zakresie profilaktyki problemów emocjonalnych; motywuje do życia i działania. Rocznie przeprowadza około 400 godzin coachingu. Doświadczony superwizor pracy nauczycielskiej w zakresie profilaktyki i wychowania. Przeprowadziła 720 godzin szkoleniowych dla dzieci oraz dorosłych. Obecnie jest superwizorem dla 5 szkół z terenu całej Polski w projekcie „Wartości w pracy profilaktycznej i superwizyjnej”. W ramach tego projektu przeprowadziła ponad 60 godzin szkoleniowych dla rad pedagogicznych, ponad 60 godzin superwizji grupowych oraz 80 godzin indywidualnych sesji coachingowych.
dr Bogusława Matwijów
Wykładowca i szkoleniowiec z doświadczeniem akademickim (Instytut Pedagogiki UJ, Studium Pedagogiczne UJ, Akademia Pedagogiki Specjalnej w Warszawie) i nauczycielskim (XXI Liceum Artystyczne w Krakowie). Oprócz warsztatów adresowanych do studentów, dzieci i młodzieży, prowadzi szkolenia dla dorosłych (nauczycieli, rodziców, kadr zarządzających i rad pedagogicznych). Realizowała wykłady i szkolenia także zagranicą - w Szwecji, Francji, Austrii, Tadżykistanie.
Iwona Wolańczyk Nowicka
Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i Uniwersytetu Zielonogórskiego. Doradca zawodowy, nauczycielka prawa i przedsiębiorczości. Autorka programów szkoleniowych i warsztatów dla dzieci młodzieży z zakresu profilaktyki zdrowia psychicznego i wychowania opartego na wartościach. Trenerka warsztatów z komunikacji interpersonalnej i społecznej. W pracy wykorzystuje innowacyjne metody łączące sztukę z różnymi tematami merytorycznymi. Odznaczona Medalem Komisji Edukacji.